Ο Δημήτρης Γληνός για την Παιδεία και την πολιτική
Αποσπάσματα από τη μελέτη "Οι παιδαγωγικές αντιλήψεις του Δ. Γληνού" του Γεράσιμου Μασούρα Η σύγκρουση του Δημήτρη Γληνού μέσα στον Εκπαιδευτικό Όμιλο ήταν αποτέλεσμα των αντιφάσεων που ανέκυψαν από τις διαφορές του σε σχέση με τις αντιλήψεις για την παιδεία και την πολιτική. Στα νομοσχέδια του 1913, ο Γληνός εξέφρασε μια προοδευτική, αλλά και ριζοσπαστική στάση απέναντι στην εκπαίδευση, αρνούμενος τη θεωρία της υπερκομματικής και υπερταξικής παιδείας. Για εκείνον, η παιδεία δεν μπορούσε να είναι ουδέτερη ή αποκομμένη από τις κοινωνικές τάξεις και τις πολιτικές δυνάμεις που την κατευθύνουν. Αντιθέτως, υποστήριζε πως η παιδεία έπρεπε να είναι εργαλείο του λαού και να αντικατοπτρίζει τα συμφέροντα της εργατικής τάξης, προωθώντας μια λαϊκή και δημοκρατική αντίληψη. Από το 1921 ως το 1926, ο Γληνός συνειδητοποιεί την αδυναμία μιας "υπερκομματικής παιδείας" και καταγγέλλει τις αντιδραστικές δυνάμεις που επιθυμούσαν να διατηρήσουν την...
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Πολυμέσα
Palo News Digest
⭐⭐⭐⭐⭐Σχετικά Θέματα
Palo News Digest
Ελλάδα
- Αγροτικά(75)
- Άμυνα(31)
- Αστυνομικά(50)
- Εκπαίδευση(42)
- Εργασία(44)
- Θρησκεία(14)
- Κοινωνία(517)
- Νομικά(0)
- Ομογένεια(2)
- Πολιτική(400)
Σχόλια (0)
Κάντε Login για να αφήσετε το σχόλιό σας
Μπορείς να κάνεις login εδώ ή κάνε εγγραφή από εδώ.